Sony HDR-PJ260VE zwart

• Test panel 7,8 jun 2012

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HDR-PJ260VE zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

JvanL 01-08-2012
Geschreven voor: Sony HDR-PJ260VE zwart

Dit is mijn eerste videocamera. Bediening van basisfuncties is eenvoudig. Er zijn nog veel extra mogelijkheden die ik verder zal verkennen. Eerste opnames s'avonds bij beperkt licht zijn goed, opnames overdag erg mooi. Camera stelt ook bij weinig licht goed scherp en beeld uit de losse hand is goed te maken dankzij de automatische beeldstabilisatie. Zoom functie is fantastisch! Uit de beschrijving blijkt het niet maar bij de camera zit een uitgebreide draadloze afstandsbediening, erg handig bij statief opnames en bij gebruik van de ingebouwde projectie functie. Deze laatste is een leuk extra en functioneerd best goed alleen moet de ruimte bij voorkeur dan wel donker zijn. Heb de camera nu een week en heb een goede eerste indruk. Nu rustig alle mogelijkheden verder verkennen.

MartijnH72 26-06-2012
Geschreven voor: Sony HDR-PJ260VE zwart

Ik heb dit toestel een week mogen testen van kieskeurig.
Op het eerste oog een degelijk toestel echter wel groot / dik , dit komt oa door de projektiefunktie.
Het beeld van het toestel is erg goed en de zoom funktie is fantastisch. Ook het filmen in schemer is erg goed. Het afspeelgeluid valt mij erg tegen vooral omdat het toestel stereo afspeelt.
De grip van het toetsel en vervolgens het bedienen van het toestel is lastig.
Daarnaast heeft Sony een los USB snoertje op het toestel gemaakt en vraag me af hoe lang dit goed blijft ook omdat het snoertje erg kort is.

Remco_15 21-06-2012
Geschreven voor: Sony HDR-PJ260VE zwart

Ik heb dit product getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel.

Dit is een complete en veelzijdige Handycam.
Hij werk heel snel, in opstart en scherpstellen.
En is heel gemakkelijk in gebruik met een perfect beeld en geluid.
Het scherpstellen werkt zelfs heel goed bij schemerige omgevingen.
Hij heeft een groot zoombereik waarbij het beeld ook nog goed gestabiliseerd wordt.

De handycam geeft goed aan hoeveel tijd de accu nog mee gaat en hoeveel tijd er nog is om op te nemen.

Je kan de beelden afspelen op de televisie dmv een HDMI kabel of een kabel met Tulp aansluiting.
Een leuk extra is dat je de opgenomen beelden via een ingebouwde projector direct af kan spelen.

de aanschaf van een originele extra batterij vind ik vrij prijzig.

ikke36 12-06-2012
Geschreven voor: Sony HDR-PJ260VE zwart

Ik heb deze camcorder mogen testen via Kieskeurig.nl Testpanel...

Mijn eerste indruk van deze camcorder was WOW!!
Veel functies en voor het kunnen projecteren van de beelden op de muur.
Dat is een geweldige uitvinding, niks meer aansluiten op de tv als je iets gefilmd heb en je wil het laten zien.

Alles is in te stellen via het touch screen, heel veel functies, je kan ook alles op automatisch zetten zoals filmen met tegenlicht en binnen.
Zelfs foto's maken tijdens het filmen... zodra mensen hard op lachen dan maakt hij automatisch tussen door een foto.

Alleen 1 heel groot min puntje.
Ik kreeg het niet voor elkaar om de beelden op de manier zoals beschreven stond in het boekje op de pc te zetten.
Alles geprobeerd... zelfs met de andere usb aansluiting... ik snapte er niks van na lang zoeken op internet was ik dus niet de enigste die het niet voor elkaar kreeg.
Toen heb ik alle beelden gekopieerd naar de sd kaart en toen op de pc gezet.
Dat is dus een flink min punt, weet niet of er nog meer mensen last van hebben.

Maar verder is het een leuke camcorder die ik graag zou willen hebben als hij iets goedkoper was.

Maar over het algemeen genomen is het een fijne camera, die licht is en makkelijk in gebruik.
Je kan hem instellen dat wanneer je de touch screen open klap de camera vanzelf aangaat.

Leuke camera en ik ben blij dat ik deze heb mogen testen via Kieskeurig.nl testpanel!!

Fam vd Veen 16-06-2012

Hallo ikke en alle anderen,
Veelal kun je apparatuur rechtstreeks aansluiten op je pc/laptop zonder de gebruiksaanwijzing en toebehoren te gebruiken. Vaak reageerd het systeem daar wel op. Ook is het bij de meeste nieuwe laptop/pc mogelijk om het SD kaartje daar in te drukken. Kopieëren en plakken en je komt al een heel eind.

Groet: Fam v/d Veen

Fam. vd Veen 12-06-2012
Geschreven voor: Sony HDR-PJ260VE zwart

Deze camera hebben we mogen testen voor Kieskeurig.nl
Zéér handige compacte cam met redelijk veel opties.
De beeldstabilisator was soms licht afwijkend.
Qua prijs iet wat aan de hoge kant maar dat komt door de inbouw projector die naar onze mening iet wat overdreven is. Het beeld van het projecteren is acceptabel,voor gewoon gebruik op tv: Goed beeld (scherp) en geluid (Stereo 2.0 of DD5.1).
Cam is tot het uiterste getest en aanbevolen voor degene die op kwaliteit willen filmen. Maar natuurlijk ook voor de leek te gebruiken die via het boekje ver zullen komen in het gebruiksgemak van deze (ook voor hun) aan te bevelen cam.

Frank Roozen 06-06-2012
Geschreven voor: Sony HDR-PJ260VE zwart

Ik heb deze camcorder van Sony enkele dagen mogen testen. Mijn eerste indruk was dat de camcorder vrij fors was, maar dat kwam voornamelijk door de ingebouwde projector. Los van de projector is de camcorder verder weinig onderscheiden. Ik vind dat persoonlijk ook niet zo belangrijk.
De camcorder produceert mooie beelden en prima geluid, alhoewel de beeldkwaliteit van het LCD-scherm te wensen overlaat. Het LCD-scherm is onrustig (icoontjes en tekst) en wat overbelicht (kan nog wat worden ingesteld). Het opgenomen geluid is helder. Het is mogelijk om een externe microfoon aan te sluiten. Er is echter geen "mount" aangebracht om de microfoon vast te zetten. Je hebt de mogelijkheid om te filmen in diverse formaten, en op zowel de interne HDD als een SD kaartje. Het is tevens mogelijk tussen deze opslagmedia te kopiëren.
De camcorder heeft voldoende mogelijkheden om meer dan op de automatische piloot te filmen. Zo kan handmatig de belichting worden aangepast en worden gefocussed, door met de vinger op een plaats op het LCD scherm de drukken. De handmatige focus werkte echter niet helemaal naar wens.
De camcorder is eenvoudig in gebruik, de knoppen zitten over het algemeen op een logische en goed bereikbare plek, waardoor het filmen met deze camera relatief eenvoudig is.
Degelijkheid is moeilijk te beoordelen, omdat ik de camcorden maar kort in gebuik heb gehad. Opvallend waren de kwetsbare klepjes onder en achter het LCD schermpje. Vooral het klepje aan de onderkant (voor de SD-kaart) vind ik onhandig, omdat die makkelijk zou kunnen breken als je de camcorder even neerzet en vergeet het klepje dicht te doen.
Ik kreeg het niet voor elkaar om de filmpjes rectstreek te importeren op zowel Mac als PC. Uiteindelijk moest ik de filmpjes van de interne HDD naar het SD-kaartje kopiëren en dan via een kaartlezer de filmpjes vanaf het SD-kaartje importeren.
De ingebouwde projector heeft mij positief verrast. Ik had niet verwacht dat er uit zo'n kleine projector zo een goed beeld kon komen. Ook grotere projecties waren nog acceptabel. Een meerwaarde als je vaak filmpjes wilt terugkijken, zonder daar een TV of PC voor te moeten gebruiken.

Al met al een prima camcorder, maar voor het filmen op zich wat mij betreft relatief duur in vergelijking met andere HD camcorders. Als je de projector als belangrijke meerwaarde ziet, is dat de overweging van het hoger prijskaartje overigens wel waard!

Ik heb de camcorder getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel

Wilko 777 18-06-2012

Het importeren naar een Mac met Imovie gaat goed.
Denk er om dat je eerst de usb aansluit en de camera aanzet voordat je Imovie
opstart. klik daarna het camera plaatje links in de middelste balk aan.
De rest wijst vanzelf.